torsdagen den 15:e december 2011

Jag har aldrig luktat på bäver!

"Varför pluggar du så mycket nu?" undrade Elin J, och det är en bra fråga!
Så här mycket har jag absolut inte pluggat förut, kör 200%, alltså dubbla kurser nu innan jul,
är ju skönt att ha något att göra. Att jag gör det samtidigt som vi renoverar köket och har
hantverkare springande här i tid och otid är ju lite oturligt, men men, köket blir bra när det blir klart!

Igår morse tog jag pluggpaus och drog upp på fjället för att åka längdskidor,
i mitt "ut på tur aldrig sur" tempo kaste jag runt 5 km och blev passerad av en sisådär
20 engelska militärer med nummerlapp. Det riktigt swischade i toppluvan när de hetsade förbi.

Till julfesten med alla lärare här på skolan igår kväll kom en av lärarna på spark och det stora samtalsämnet var "hur man flår en bäver på bästa sätt".
"Det värsta är ju att det luktar så illa när man flår en bäver!"
"Jag ska säga dig att jag har luktat på många bävrar i mina dar och de har iallafall inte luktat illa!"
Då jag inte har luktat på några bävrar i mina dar (fri tolkning på bäver),
så hade jag inte så mycket att tillföra samtalet.
Men maten, viltbuffé, var to die for!
Åt så jag höll på att sprängas!


Var med på skidskole intro nu på morgonen, fick spela rollspel, kul att det är igång igen! :)






























/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar