tisdag 29 april 2014

Lite extra motivation för att komma ut i naturen!

Vilket otroligt väder vi har, nu vill man ju inte annat än att hänga utomhus!

För alla som gillar skattjakt och allvarligt talat, vem gör inte det! Så kanske orientering är något att testa på! Skatten är inte en kista full med guld utan en orange skärm, men vad gör väll det när om man får vara ute i skogen och njuta av finväder.
Naturpasset finns över hela Sverige och är ett paket med karta och utsatta orienteringsbanor där kontrollerna sitter uppe från vår till höst. Man kan gå in på naturpasset.se  och se vart det finns banor nära dig. Det låter riktigt spännande tycker jag!




















Ett annat sätt för att lura sig själv att komma ut och motionera är att lyssna på något bra.
Jag har börjat lyssna på ljudbok när jag är ute och går och ibland också när jag joggar. Om boken är riktigt bra så försvinner tid och rum och plötsligt har jag sprungit mycket längre än jag trodde att jag skulle orka. Just nu lyssnar jag på "Ett rån till kaffet" och skrattar högt hela tiden.





















/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar