lördag 26 april 2014

Borta bra men hemma bäst!

Att vara i Stockholm med mamma och Jennie var hur bra som helst!
Det var länge sen jag skrattade så mycket!



Vi var in i varenda sportaffär, roligt att ha så mycket utbud, det är vi inte direkt bortskämda med.
Jag hade bestämt mig för att köpa ett par skor och valet landade till slut på Merrell Bare Access 3.
En minimalistisk löparsko som gör att kroppen och framför allt fötterna får jobba på ett helt annat sätt.
Jag har börjat lite lugnt och gått promenader med skorna och har fått träningsvärk i fötterna. Bäst att ta det lite lugnt och låta fötter, ben och resten av kroppen vänja sig i lugn och ro med skorna. Men jag tycker om känslan av hur foten får jobba.



Det var inspirerande att se hur många som cyklade och sprang inne i stan. Mitt motto "man taver vad man haver" brukar jag tillämpa på stockar, stenar och backar i skogen när jag tränar. Men det funkade precis lika bra på stentrappor och asfalterade vägar!

Lika härligt som det var att åka bort och känna på storstadspulsen var det att komma hem till lugnet igen. Tror faktiskt inte att jag skulle kunna vara ifrån hundarna någon längre tid. Började sakna att ha någon att plocka upp i knät och gosa med redan på tåget ner.
Har kompenserat för dagarna utan Hugo och Kiwi med extra mycket mys och bus nu när jag är hemma. Idag har vi också haft lite "kusinbus" med hundarna. Vi fikade i trädgården, mys för människorna, sen gick vi ut till en äng så att hundarna kunde springa fritt, mys för hundarna!





/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar