tisdag 22 april 2014

Smoothie i solen!

Idag äter jag frukost på vår nya fina uteplats i solen. Till uteplatsen kan jag antingen ta fönstervägen eller den lite mer naturliga dörrvägen, allt hänger på hur påhittig jag känner mig.

Ofta blir det en smoothie till frukost. Jag känner mig inte alltid som en pigg prinsessa på morgonen utan snarare som en stick-och-brinn-prinsessa och därför vill jag inte krångla till saker i onödan. 

Kag tycker även att man får vara lite lat ibland och därför händer det att jag köper smoothie-frukt i affären. Färdiga portionpåsar med blandade frukter som räcker ungefär till två smoothie. Det blandar jag med yoghurt, mjölk och en liten skvätt kvarg. Ibland brukar jag byta ut mjölen mot juice. Sen är det bara mixa ihop allt.

 Det är kul att experimentera med olika sorter. Undra om Andreas Wilson skulle vilja ha med mig i sitt smoothie-företag.......hmm ja det tål att tänkas på!



/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar