söndag 11 maj 2014

Hantlar

Jag äger inte speciellt många träningsredskap.
Förutom cykeln och löparskorna så har jag ett par hantlar hemma!
Tycker lätt det blir så att man köper saker som mest blir liggande och samlar damm.
Hantlarna går att använda till mycket och de vi har hemma går det att
justera tyngden på.

















Idag körde jag ett pass med kombinerad kondition och styrka.
Tog med mig hundarna ut i skogen och joggade på morgonen.
Luften kändes sådär härligt fräsch som den gör när det precis har regnat.
Under joggingturen fick vi både lite sol och en regnskvätt på oss.

Passet avslutade jag i trädgården där hantlarna redan låg och väntade.
Gav både biceps, triceps, axlar och skuldror en omgång.

















Jag: "Ser jag stark ut?"
Fotografen: "Nej!"

På helgen tycker jag det är skönt att träna på förmiddagen, då kan man njuta av den sköna känslan som man får i kroppen hela dagen. Veckodagar är jag oftast för trött för att träna innan jobbet. Jag tror annars att det skulle vara bra. Starta måndagen med en joggingtur och sen komma till jobbet lugn, avslappnad och full av endorfiner. Lättare att inte stressa upp sig under dagen då.
Nu får träningspassen i veckan bli som en nedvarvning efter jobbet istället.
Inte så dumt det heller. Känner alltid hur tankar och spänningar som dröjer sig kvar släpper när jag får komma ut och röra på mig.

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar