fredag 30 maj 2014

Morgonens bäste vän!

Även om jag blivit mer morgonpigg än vad jag var förut är jag fortfarande ganska trög på morgonen. Det är helt underbart att vakna upp till en stor frukostbuffé som står där och bara väntar på mig. Tyvärr är det ju inte så särskilt ofta. Nu är det mer så att jag kravlar mig ut till kylen och gräver runt lite grann. Att plocka fram frukost själv och slänga i sig innan jobbet har jag lite svårt för. Att göra iordning en smörgås är alldeles för många steg så tidigt på morgonen.

Därför har brukar jag (oftast kvällen innan på jobbdagar) göra iordning en smoothie till frukost. Jag har sagt det fler och säger det igen, SÅ gott! Idag blandade jag hallon, banan, yoghurt, mjölk (för att få den lite mer flytande), och vanilj kvarg (för att få i mig lite mer protein på morgonen). Den blev utsökt!

Just nu håller jag på med ett kvarg-test. Vilken kvarg är egentligen godast och bäst?!

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar