onsdag 28 maj 2014

Ont i halsen...

Jag har haft turen att vara frisk länge nu. 
Men nu har jag fått ont i halsen och lite feber.
Tröttsamt men inget annat att göra än att vila.
Har gått lite lugna promenader för att få känna att jag ändå kommer ut och rör lite på mig.
Tänker att jag inte ska stressa igång utan låta kroppen få den tid den behöver för att bli frisk. Hur många gånger har man inte börjat träna för tidigt efter en sjukdomsperiod och blivit dålig igen på direkten?

En annan sak som är viktig att tänka på efter man varit sjuk är att kroppen kan behöva ett tag på sig för att komma i samma form som den var i innan man blev sjuk.
Man får helt enkelt börja lite försiktigt. Inte kasta sig in i träningen och försök att "ta igen" missade pass. Utan börja träna lugnt och låt kroppen vänja sig vid träningen.

Idag var vi i björnparken med jobbet. Vi fick se björnungar som klättrade i träd och diade! För första gången såg jag också en järv! 



/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar