måndag 19 maj 2014

Rekreation

Jag tycker det är intressant att rekreation kan innebära så många olika saker för olika människor och olika saker vid olika tillfällen.
Rekreation är återhämtning, att ladda batterierna. Men hur gör jag egentligen det bäst?
















Ett miljöombyte kan också vara bra som rekreation och för att ladda batterierna.
Själv tycker jag att jag laddar genom att vara ute i naturen.
Att gå långpromenader med hundarna är avkopplande och skönt.
Jag har några favoritrundor som jag går ofta men det är roligt att testa lite nya stigar ibland.

















När jag var (lite) överladdad vid vår låtsasstart på cyklingen igår och landade som en liten skalbagge på grusvägen så blev det många skratt. Skrattar fortfarande när jag tänker på det.
Och där tror jag att vi har det!
Absolut, ibland mår jag kanon av att sitta still i och läsa en bra bok.
Men att få träna utomhus och skratta samtidigt!
Det är avkopplande och uppladdande på samma gång!
















Efter den här sportiga helgen vi har bakom oss känner jag att jag är väldigt lugn och ändå energifylld. Jag har dessutom sovit som en stock.
Men vad ont i hela, precis hela kroppen jag har! Idag blir det välförtjänt vila!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar