tisdag 6 maj 2014

Tuffaste magövningarna

Jag har testat Ida Wargs tuffaste magpass!
Ellar ja, delar av magpasset ska jag vara ärlig och säga! Det räckte, puh!

Ida Warg är fitnesstränaren som i tv3s program Kickstart ska få tre av Sveriges främsta modebloggare att komma i sitt livs form.
På Idas blogg lägger hon upp utmaningar som man kan delta i. Denna vecka utmanar hon med en löparutmaning. Rolig idé tycker jag och alltid kul att sätta upp ett mål för veckan.

På tv3.se finns det små videoklipp där Ida presenterar några övningar och hela pass.
Jag testade övningarna i Ida tuffaste magpass. Fy tusan alltså, de var riktigt bra och de känns så här dagen efter!

Jag hoppade över hopprepet, haha vilken skojare jag är! Istället värmde jag upp med lätt jogging.
När jag kört ett varv med övningarna så joggade jag en liten slinga imellan, körde höga knän och spark i baken. Sen slängde jag mig över ett nytt varv med magövningarna.



Jag började med sned planka där jag höjde och sänkte höften.
Istället för att sätta handen i backen la jag underarmen på en stock.
Blev lite lättare på det sättet och det passade mig.

Plankan med knäuppdrag. Upp med vänster knä så långt det går,
sen höger! 


Höj och sänk benen. Och så ett litet lyft med fötterna rakt upp
mot himlen när du är högst upp. Puh, här får man hålla emot
med magmusklerna!

Och så upp och hoppa! Här hoppade Ida hopprep och jag joggade.

Jag körde inte fem varv utan tre och samlade sen ihop flocken och joggade hem.

/Storasyster






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar