torsdag 22 maj 2014

Visst har du en timma över!

Jag har också använt ursäkterna 
"Jag hinner inte träna!" och "Jag orkar inte träna!"
Fast att man egentligen vet att det handlar om att prioritera sin tid och att man kommer att bli piggare av träningen, så träna är precis vad man borde göra när man under en period känner sig extra trött!

Idag var jag extra lyxig mot mig själv och tränade på förmiddagen. Det är den absolut bästa starten på dagen, jag känner hur jag mår mycket bättre hela dagen då. Det är lättare att hitta verktygslådan när jag har tränat innan jobbet. Det är även lättare att hitta i verktygslådan när jag tränar regelbundet än annars.

Verktygslådan har min kollega introducerat för mig. Det är i den som jag har alla mina redskap för att inte stressa för mycket på jobbet, redskap för att möta medgångar och motgångar, redskap för att våga säga ifrån, redskap för att inte brusa upp.
Verktygen är lite olika saker och jag håller hela tiden på att träna mig på att använda dem och jag fyller även på i lådan hela tiden.

När jag känner att jag blir stressad och håller på att brusa upp tar jag fram verktygslådan, tittar ner i den och tar upp ett verktyg som gör att jag kan hantera det som händer runt mig.

Motion är ett av verktygen men också det som gör att jag så mycket lättare hittar ner i lådan. Jag har också lugn musik, djupandning, avslappningsövningar, jävlaranamma och frisk luft i lådan bl.a.



Mina Merell skor fick följa med på dagens pass!

Idag tränade jag 20 min löpning och efter det 20 min styrka hemma i trädgården. Sen tog jag en dusch och sammanlagd tog det 1 timma!
Och visst har man oftast en timma som man kan prioritera för att må bättre!



De här fria vikterna är toppen!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar