torsdag 5 juni 2014

Apelsin

Jag gjorde en djupdykning i arkivet och hittade några roliga inlägg och bilder som fick mig att skratta gott! Delar med mig, för ett gott skratt förlänger ju livet!

Det här med att röka på sin arbetstid, det tycker jag är skit!

Folk som bara röker på sina raster och inte röker i sina arbetskläder och inte luktar rök, det är helt okej (i princip omöjligt) för då går det ju inte ut över någon annan.
På syrrans sommarjobb så får man inte röka på arbetstid. Men det hindrar inte många från att  blossa i både tid och otid. Sen när jobbarkompisarna fått göra även deras jobb när rökarna varit borta så kommer de dessutom in och luktar rök.

Men, inga problem bara lösningar tänkte lillasyster.
Hon tog helt enkelt med sig en apelsin till jobbet.
När röktanterna varit ute och blossat ett par gånger det arbetspasset så tog hon fram apelsinen.
"Ursäkta, jag ska bara gå ut och ta en apelsin!"
Och så klev hon utanför dörren och skalade lugnt och metodiskt sin apelsin, käkade den klyfta för klyfta och klev tillbaka in utan att tvätta bort apelsinfläckarna från jobbtröjan och stinkandes apelsin.


Jag vet inte om nikotinkärringarna förstod. Men kul var det! You go girl!

Ja, det här med rökning kan vara upprörande! 

Jag hittade även några fina bilder gamla bilder.
1. Bild från den gamla goa tiden då vi hade ett eget hemmagym.
2. Syrran åker öppet spår.
3. Mamma och pappa i toppstugan efter en tuff cykeltur.
























Här är också några roliga "goda råd" som jag fick inför att jag skulle cykla Tjejvättern 2013;

Jag har fått jättemycket bra tips inför loppet, här är några av mina favorittips.
"Du KOMMER att bli omkörd av tanter!"
"Hur lång tid det tar beror på hur fort du cyklar."
"Glöm inte bort att gå i mål när du kommer till Motala."
"Kom ihåg att njuta!"

Och så slutligen, lite träningspepp!

Carolina, det är ditt samvete som talar!
Inuti mig viskar en liten röst
"Carolina, det är dags nu."
den lilla rösten har viskat ett tag
och den blir allt mer intensiv.

Igår läste jag på en blogg att "du blir inte piggare av att vila".
Och allt man läser på bloggar är ju sant,
så det är nog antagligen så att för att komma i bättre form
måste man ta sig ur soffläge och i svettläge!
(Man verkar heller inte kunna blogga sig i form, tyvärr!)

Men, som min kollega sa här om veckan
"varför skulle jag vilja ut och gå när det är så skönt att äta ostbågar i soffan!?!?"
Tänkvärt...

Jag kan komma på fyra anledningar;
1. Jag vill vara snygg naken.
2. Jag vill kunna springa snabbt (jag är så snygg med vinddraget i håret)
3. Jag vill orka cykla snabbt (det ger samma känsla som att åka berg-och-dal-bana, men är billigare!)
4. Jag vill spöa mina vänner på Tjejklassikern!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar