tisdag 17 juni 2014

Chokladmellis!

Igår gjorde jag ett lyxigt mellanmål.
Jag blandade till en chokladmousse av turkiskyoghurt och mjölk, smaksatte gjord jag med ett proteinpulver som smakar choklad och mint.
På toppen strödde jag granola och cocos.
Det var väldigt gott.


I vårt proteinpulver är det sötningsmedel. Alltså inga kolhydrater. Men sötningsmedlet kickar igång sockerbegäret. Inte bra att vräka i sig mängder med proteinpulver av den anledningen alltså.

Idag är det vilodag och sista jobbdagen. Imorgon väntar en lång och efterlängtad semester med mycket träning!
Jennie påbörjade igår en ny form av träning som kallas "Jaga liten valp i trädgården".


Imorgon kommer mamma och pappa. Pappa ska också vara med och cykla på fredag. Hans träningsupplägg inför loppet har innehållet att cykla Vätternrundan. Vilken pappa alltså!
Hoppas att han har vilat i några dagar nu för imorgon ska vi cykla banan han och jag!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar