söndag 15 juni 2014

Keso!

Efter dagens cykelpass kastade jag mig ner i trädgården för att köra lite olika plankövningar och ge magen en rejäl omgång. Innan jag började satte jag upp ett mål för mig själv, om du har ett mål är det lättare att hålla den där latmasken borta, så är det för mig. Den första skulle vara 60 sekunder, andra 50 sekunder, tredje 40 sekunder och så vidare. Sedan gjorde jag plankan på båda sidor men då började jag på 30 sekunder.

Efter ett pass är det bra att snabbt fylla på energiförrådet. Jag älskar kvarg men idag lös den med sin frånvaro så det fick bli äpple och päron med keso. Keso innehåller bara snäppet mindre protein än kvarg vilket är bra. Det är dock mer fett i keso för den som fått för sig att deffa...

Men jag tycker ändå att det är ett bra mellanmål om man har tränat!

/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar