lördag 7 juni 2014

Mål för cykelloppet

Nu har vi två veckors träning inför mountainbike loppet på midsommar.
Vi har gjort ett ungefärligt träningsschema för veckorna som är kvar.
Kanske kommer vi att ändra lite på schemat beroende på väder och vind.
Att vara ute i skogen och cykla när det ösregnar är liksom ingen höjdare.

Ganska långa pass med mycket teknikträning har vi kört mest under våren.
Vilket har behövts då vi behövde bli mycket duktigare än de amatörmässiga cyklister vi var.
Det känns som att träningen har gett mycket, vi känner oss säkrare på cyklarna nu och kan njuta av partier i skogen där det tidigare var rena skräcken att ta sig fram.

Nu ska vi försöka toppa formen med lite mer intervaller och en del backträning.
Det är tråkigt att tappa fart i uppförsbackar och välta omkull. Det vittnar mina grön, blå, gula utsidor på låren om.

"Hoppas att vi inte kommer sist!" har vi sagt tidigare när vi pratat om målet med loppet.
Men om vi kommer sist eller inte beror ju inte bara på oss utan också på hur fort alla andra cyklar och det är lite svårt att påverka.
Jag har blivit inspirerad av Lofsan och Snabba fötter och tänker sätta upp mål på samma sätt som de gör.
Jag tänker sätta en bronstid, en silvertid och en guldtid.
Guldtiden ska jag försöka beräkna så att jag har 25% chans att klara den.
Silvertiden 50% och brons 75%.
På det sättet hoppas jag våga sätta upp höga mål och realistiska mål och dessutom känna mig nöjd när jag står där på mållinjen.

Kanske kommer det räcka med att ställa mig på mållinjen, starta och ta mig i mål för brons?











/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar