måndag 16 juni 2014

Mera måndag!

Idag är det måndag, igen.
Ny vecka nya möjligheter! Denna vecka bjuder på möjligheten att delta i mtb-lopp och den chansen ska vi ta!
Idag har vi anmält oss och diskuterat våra mål med loppet.
Förberedelserna har gått bra, vi har håller oss till vår träningsplanering och lagt extra fokus på intervaller nu de sista veckorna.
Vi har även tränat en hel del teknik. Detta har fortsatt att innebära mycket närkontakt med marken för min del.

Det där med att jag ramlar så mycket och är båslagen på lår och skinkor kan man se på lite olika sätt.
1. Jag har dålig balans och dålig själviskt.
2. Min reaktionsförmåga är långsammare än en snigel.
3. Jag är modig, väljer att utmana mig själv och kommer att utvecklas i en rasande fart.


Jag har nu tänkt vila ett par dagar. Vi har nämligen en annan spännande sak på gång här hemma som inte rör träning.
I mitten av veckan ska jag cykla banan en gång till så att jag känner mig förberedd på fredag.


Helgen har förutom cykling med snabba syrran (som fortfarande cyklar om mig i uppförsbackarna) och ännu snabbare sambon mycket promenader.
Skönt att bara ge sig ut i skogen med hundarna och strosa!


Kiwi får med sig halva skogen i pälsen.


Hugo har en kotte i munnen. Den tänker han smuggla med in och ha i sin kottsamling.

/Storasyster






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar