måndag 30 juni 2014

Ursäkter vs. Lösningar

Ni vet de där tillfällena i livet allt bara stannar upp. De där tillfällena man bara står still, stirrar, gapar och när man väl fått tillbaka förståndet vill man bara applådera. Sedan jag skaffat min lilla valp Theo har jag börjat förundras över människor på ett helt nytt plan.

 Jag möter, vad som ser ut som hemmapappor, joggandes. Det är inte bara det att de joggar med barnet i barnvagnen utan de har gärna med sig både den ena och andra hunden som springer runt som galningar. Ser pappan ut att tycka det är ett problem? Nej, nej det är bara härligt att springa runt med hela familjen avslöjar hans leende, och le kan han göra för han är knappt andfådd!

Ibland dyker nyblivna mammor upp med sina barn och menar på att bara för att de klämt ut en unge för en vecka sedan är inte det en ursäkt för att låta bli att träna. De slänger på ungen en blöja och använder hen som en kettlebell. Om ungen bajsar under tiden är det som att slå två flugor i en smäll, ungen har skött magen och det blir tyngre vikt, perfekt!

När jag gör armhävningar hänger Theo i mitt hår eller biter mig i örat. Då jag ska ta en hurtig promenad vägrar han att gå, när jag lyfter upp honom vägrar han att bli buren, när jag joggar på stället vägrar han vara stilla.

Ni kanske tycker att jag överdriver?Ja, kanske gör jag det, men just nu är det precis så här jag ser det. Jag vill bara säga att jag imponeras! 

Självklart kan man befinna sig i olika situationer i livet, vissa situationer kanske gör träningen lite svårare än andra. Det gäller att se möjligheter istället för motgångar. Vill du hitta ursäkter för att inte träna så finns det miljoner sådana. Vill du träna så finns det också lösningar, kanske inte lika många som ursäkter. Men alla lösningar är förmodligen 100 gånger bättre än alla miljoner ursäkter!



/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar