torsdag 3 juli 2014

Att träna med en kompis!

Att träna med en kompis kan verkligen höja motivationen. Man kan peppa varandra och kämpa det där lilla extra. Igår valde jag att ta med mig människans bästa vän ut, eftersom min lilla Theo är lite för liten tog jag med mig Charly ut på en löprunda. Om det gick undan?

I en hejdundrande fart flög vi fram på vägen. Eftersom Charly är en draghund kunde jag ju ana att det skulle gå fort, har även åkt skidor med honom vilket är helt fantastiskt. Visst är det skönt att få draghjälp men jag anade faktiskt inte att det skulle vara så otroligt jobbigt att få lite hjälp. Jag var tvungen att hålla ett helt nytt tempo som jag aldrig brukar hålla, bra att få känna på en tempoökning istället för att lalla på i sitt vanliga tempo. Idag känner jag också riktigt mycket i både bål och rygg, på tal om att det måste finnas en balans i kroppen. Charly hade sele på sig och jag "midjebälte" som han var kopplad till. Om jag inte hela tiden spände bål och rygg lite kunde det lätt bli ryckigt och hackigt i löpningen. Jag säger inte att det alltid är bra att träna med hund men det var verkligen kul att prova något nytt!


/ Lillasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar