torsdag 31 juli 2014

Borta bra men hemma bäst?

Imorse studsade, eller ja kravlade, jag ur sängen klockan fem på morgonen. Nu var det dags att åka hem till vårt eget lilla hus igen. 
Efter ett par veckor på resande fot så sitter jag nu hemma hos mig själv. Det är jätteskönt att vara här igen. Det är ordning och reda på alla mina saker, man hittar överallt och det blir lite vardag igen.

Men jag längtar ändå redan iväg igen, det är ju toppen att åka på semester!
Skönt att slippa alla vardagsmåsten och tider att passa. Bara att vara och så sänker man kraven lite.
En lunch kan vara mandlar, kalkon och banan som intas sittandes på en filt precis var som helst.
En hel kväll kan man bli sittandes på en sten på en strand eller på ett fjäll och bara sitta och fundera lite.

Och så är det inspirerande med nya stigar att upptäcka på hundpromenaderna, joggingturerna och cykelrundorna.
Vi får se om det kan bli någon mer semestertripp i sommar. 

Jag ska iallafall se till att komma iväg lite nu och då, se något annat, uppleva något som man inte gör varje dag. Det blir skönare när man väl kommer hem då, uppskattar vardagen!




/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar