onsdag 9 juli 2014

Ett oväntat lopp

Vi är på semester i Idre ett par dagar.
Så fort vi rullade in i byn så kände jag hur jag slappnade av. Det är så tyst, rofyllt och vackert här.

Idag så gick det ett litet springlopp här nere i byn.
Jag kastade mina planer på att bara träna lugna pass den här veckan genom fönstret och anmälde mig till 5 km.
Härligt att våga vara en ja-sägare!

I full galopp satte jag av över fotbollsplanen som starten gick på. Några löpare skenade fortare än mig och andra travade lite långsammare. Bästa delen på banan var när man fick vada genom en bäck!
Det var varmt, varmt, varmt!

När jag skulle in på upploppet, fotbollsplanen igen, så var det sprängvarmt i kroppen och flimmer framför ögonen. 
Faktiskt så flimrigt att jag inte såg vart jag skulle springa och tog upploppet år fel hål. Jag gick in i mål från fel håll.
Det blev därför inget publikens jubel, typiskt!

Men jag är nöjd ändå! 
Nu sitter jag i solen utanför vår lilla stuga och stretchar.


Delar av hejarklacken.


/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar