söndag 6 juli 2014

Inspirerande att se andra svettas!

Idag har vi varit i Rättvik. Jag har stöttat och sambon har cyklat Mörksuggejakten.
Jag älskar den där härliga tävlingsstämningen. Inför start är det lite spänt och nervöst, efter målgång är alla glada och trötta. Det spelar ingen roll om man är 3 år, 23 år eller 63 år, det är ändå på samma sätt att tävla. Spännande och pirrigt.
Leendena när cyklisterna kom med medaljen om halsen och hade tagit ut sig totalt. 
För det är ju det som det handlar om, att utmana sig själv och att verkligen göra sitt allra bästa. Oavsett vad du har för mål eller förutsättningar så vill du göra ditt bästa.

Jag blev inspirerad och eftersom jag känner mig ganska bra efter förkylningen cyklade jag en lugn sväng ikväll.


Det var soligt och härligt i Rättvik. 

Hugo och Kiwi uppförde sig exemplariskt idag. Det var mycket folk och mycket hundar. Men inget skällande och inget "Matte, jag vägrar!". Riktigt mysigt att ha dem med sig.



Fort gick det och många var de. Här är precis i början av loppet när de ska upp i den första branta och långa backen.



Idag var det fantastiskt fint i Rättvik, kunde i min vildaste fantasi inte förstå varför man inte skulle vilja vara i Dalarna idag!


Hugo har ibland lite problem med vad som är "ditt och mitt".

Jag och hundarna hann gå långpromenad och ha picknick. Hade med mig wraps. Tunnbröd som jag fyllde med gårdagens kyckling och äpple, till hade jag paprikasås. 

Mycket lyckad dag! Känner mig inspirerad av att se alla kämparna och sugen på nästa gång för då är det min tur att få tävla! Då kör vi i Vasaloppets spår!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar