fredag 4 juli 2014

Jag har ju hela livet på mig!

Det är intressant det här med tid.
Vi har alla lika mycket tid, 24 timmar per dygn.
Ändå så använder vi tiden så väldigt olika.
Vissa tycks hinna träna hur mycket som helst och andra inte alls.
Det måste helt enkelt vara en prioriteringsfråga.
Att prioritera sig själv, sitt välmående och sin träning.
Idag hörde jag något tänkvärt om tid och träning;
"Den som inte tar sig tid att träna kommer i framtiden bli tvugen att ta sig tid att vara sjuk."


Håll dig frisk som en fisk med träning!

Nu när varit krasslig ett par dagar och inte kunnat träna så försöker jag att pyssla om mig själv lite extra med te, fotbad och skogspromenader. Och såklart massor med frukt!


Platta persikor är gott, gott, gott.

Det gäller sen att inte göra det klassiska misstaget att börja träna för tidigt så att man blir sjuk igen.
Istället för att tänka att jag ska försöka att ta igen de pass som jag missat så ska jag tänka att jag ju har hela livet på mig att träna! En sjukvecka hit eller dit i mitt liv kommer inte att spela någon roll. 
Nu är det att bli ordentligt kry som gäller först och sen träna, träna!


Längtar efter friska dagar igen!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar