onsdag 2 juli 2014

Knäböj, benböj och squats...

kärt barn har många namn!

Jag gillar övningar som tränar stora delar av kroppen samtidigt,
övningar som kan utföras utan redskap och som går
att göra var du än är.

Benböj är en sån övning!
När du gör benböj så tränar du främst rumpa och lår men även andra delar så som rygg och mage.
Övningen går att variera på massor av olika sätt och det är bara att köra var du än är.
Igår så hade jag vilodag från träningen men efter min kvällspromenad med hundarna
så passade jag på att böja lite på knäna i trädgården.
















Jag tycker det är perfekt att ta träningskläder på sig när man ska ta en promenad.
Då kan man alltid passa på att göra några övningar, kanske situps eller armhävningar
när man ändå är igång.
En kompis till mig har alltid yogamattan utrullad, hon tyckte det var lättar att göra
styrkeövningar när hon kom hem efter en joggingrunda då. Om hon först skulle leta reda
på mattan, sen rulla ut den och så köra igång så var det lätt att det inte blev av.
Det gäller att göra det lätt för sig, skapa lösningar istället för ursäkter!

/Storasyster













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar