tisdag 8 juli 2014

Konsten att slappna av!


Ja att slappna av är verkligen en konst. Det jag tycker är så underbart med stt slappna av är att det finns så oerhört många sätt att slappna av på. Det som gör mig lugn och avkopplad kan få dig att bli otålig och stressad.

Under gymnasietiden hade jag en klok tränare som alltid stöttade och gav goda råd. Han menade på att i tunga träningsperioder eller tävlingssäsongen var det ingen bra idé att spendera tid i stora folkmassor då smittorisken ökar. Bio, konsert, restauranger, ja du förstår poängen. Vi får alla välja hur vi kopplar av beroende på var i livet vi befinner oss. Men de gånger vi kan välja, ja då tyckte han att vi inre bara skulle välja utan frossa i det vi njöt av att göra. Det finns dock alltid sätt att koppla av på. Ta en kopp te, kolla en film, dra ut och spring eller som jag gör nu, umgås med nära och kära och bara njut.

Dessa dagar kopplar jag av genom att få dricka kaffe på mamma och pappas nya soldäck, gå barfota på gräsmattan och se hundarna njuta av att springa fria!

Vad njuter du av?

/ Lillasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar