tisdag 1 juli 2014

Stark som en tjej!

Jag är inte stark för att vara tjej, jag är helt enkelt stark!

Jag vet att många av er säker har sett den här reklamen förut, men jag tycker att den är så bra! Klicka här om du inte redan sett always reklamen Like a girl.




Tänk att många använder uttrycket "som en tjej" som en förolämpning. 
Varför bryta ner unga tjejers självförtroende på det sättet?
Jag vet att vi har olika genetiska förutsättningar, men det är också stor skillnad
på individnivå.
















Nej vet ni va!
Jag är inte bara stark för att vara tjej, jag är stark!
Jag är inte bara modig för att vara tjej, jag är modig!

Under träningen inför cykelloppet fick jag utmana mig själv att klara saker som jag
aldrig trodde jag skulle våga eller orka. Jag är så stolt över att jag klarade loppet
under min måltid! Inte för att jag är tjej, utan för att jag är jag!
Jag skrapade knäna, jag svettades som en gnu, jag cyklade tills det började flimra
framför ögonen och jag kände mig så cool!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar