lördag 23 augusti 2014

Carpe diem!

Ett uttryck jag är lite allergisk mot men jag gillar verkligen tanken. Ibland har jag verkligen svårt att slappna av och tänka på nuet utan är redan på lördagen är jag och planerar måndagen i huvudet. Att slappna av är inte för alla en självklarhet. Det är inte bara att trycka på en knapp så börjar vi slappna av. Nej, nej, det är något vi måste träna på.

Mer eller mindre varje dag brottas jag med att slappna av och jag har verkligen blivit bättre. Att inte prata jobb på eftermiddagarna/kvällarna har verkligen hjälpt. Det har gått så långt att när något frågar mig hur det är på jobbet kan jag knappt konversera med personen utan svarar ofta snabbt och undvikande innan jag för in samtalet på något helt annat.



Något som verkligen gjort mig avslappnad idag är min älskade lilla Theo. Har varit ute på promenad och han har fått gå lös. Tränat på inkallning och busat i skogen. Jag kan inte tänka på något annat än hur underbart jag tycker det är. Att ha en bästa vän som alltid väntar på mig högst upp i backen. Behöver jag hjälp så ropar jag bara på honom så kommer han och möter mig. 

/ Lillasyster







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar