lördag 2 augusti 2014

Hugo, Kiwi och Theo

Att umgås med djur och att vara i naturen menar vissa forskare ger högre social stimulans än kultur, datorer och TV-tittande. Inte så överraskande kanske.
Det är också mycket lättare att få kontakt med andra människor när man har hund med sig.
Man kan stanna till, låta hundarna hälsa på varandra och ge varandra lite komplimanger om hur söt den andra personens hund är. Lite larvigt kanske, men så trevligt!
Jag kan namnet på massor av hundar här i byn, men vad deras ägare heter har jag ingen aning om.

En hund är också en bra terapeut, de lyssnar, stöttar, visar sympati och läser av människors humör och kroppsspråk.
Det är verkligen härligt att ha Hugo, Kiwi och lille Theo runt sig. Hur trevligt sällskap som helst!





























Hundar vs. människor som sällskap

Hundarna pratar aldrig för mycket om sig själva utan lyssnar gärna.
Jag kan alltid vara helt uppriktig mot en hund, ingen risk att såra känslor där inte.
Hundarna blir alltid jätteglada när jag kommer hem, suckar aldrig och tänker "å nej, inte hon igen".

En människa springer sällan fram och spontan skäller ut någon under en promenad.
Mina människokompisar äter inte bajs.

Ja, en go blandning i umgängeskretsen med både hundar och människor kanske ändå är det bästa!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar