söndag 24 augusti 2014

Hur ska jag hinna träna?

Hösten är i antågande.
Semestern är slut. Skolorna har börjat. Och så är det ju så mycket bra på TV också!
Hur ska jag hinna träna?

Jag är en stor förespråkare av att träning ska vara lustfyllt, det ska vara roligt och något att längta efter. Det ska vara en aktivitet som man tycker om och det bästa är om man skrattar under tiden.

Men med handen på hjärtat. Det är inte alltid skönt att träna. Jag skrattar inte när jag springer intervaller i backe. Det är inte roligt att göra armhävningar. Många gånger är det så mycket roligare att titta på komedier och äta ostbågar i soffan.

Men det spelar ingen roll att det är svårt att hinna med, att orka med eller att det är tråkigt.
Det ät bara att göra!
Därför att jag mår så mycket bättre efteråt!
Kommer man väl över tröskeln så kommer suget efter nästa träningspass därför att känslan efter träningen är så härligt!

Träning behöver inte vara 1,5 timma step-up på gymmet eller intensiv löpning i 2 timmar.
Det räcker med 30 minuter!
Satsa på att få upp pulsen 30 minuter om dagen, se det som en investering i dig själv!
Hitta något som är roligt (eller det som är minst tråkigt) och se till att det passar in i ditt tidsschema.

Om du inte får in 30 minuters pulshöjande träning under en dag så kan det kanske vara så att du får skära ner på något annat. Läs färre bloggar, facebooka mindre, slötitta inte på TV, storhandla så att du inte behöver in på affären varje dag efter jobbet.

Kör hårt! Satsa på dig själv i höst!


















Den underbara känslan som infinner sig när passet är klart!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar