söndag 3 augusti 2014

Jojjo-träna!

Det finns många jojjo-tränare där ute. Ja alltså människor som bestämmer sig för att det är dags att komma i form. Tränar stenhårt i två veckor för att sedan komma på sig själv med fingrarna i kakburken igen. Men det var ju faktiskt så att jag blev förkyld, eller nej det var ju det där med knät, eller... Ja du vet jag hade mycket på jobbet.... Känner du igen dig?

Jag tror att hemligheten med att hålla i träningen är att hitta något du inte kan låta bli att göra. Så är det med cykling för mig. Idag flög vi fram på Idre fjälls cykelleder, åkte förbi några renar. Jag kraschade så det small om det i pump tracken. Skrek rakt ut när jag blev lite övermodig och log stort när jag äntligen tog kurvan rätt. Det är så härligt och befriande att cykla. När vi efter passet stod och spolade av våra cyklar var det någon klyftig rackare som tyckte att det var skönt att träna lite. Och då kom jag på att vi faktiskt tränat! När träningen är så kul att man glömmer bort att det är jobbigt och istället ser det som sin hobby, ja då är det inte svårt att hålla igång mer än bara två veckor. Så tänk till, vad tycker du är kul att träna?

/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar