torsdag 21 augusti 2014

Konsten att vila!

Igår hade vi en välförtjänt vila efter intervallpasset i måndags. Benen kändes lite trötta och jag var som en heffaklump som klampade fram. Kände mig besviken att jag var i så dålig form. Då fick syrran påminna mig om att vi cyklat 9 mil mountainbike i lördags så det kanske inte är konstigt att kroppen säger "tack men nej tack!". 

Det är viktigt att kroppen får återhämta sig ordentligt. Du måste sova ordentligt och vila ordentligt för att kroppen ska orka med. Vi behöver alla olika lång återhämtning så det gäller att lyssna på kroppen. Känner du dig sliten en dag kanske det är för att kroppen är sliten helt enkelt. När jag har sovit dåligt och är stressad brukar jag börja blöda näsblod. Lär känna din kropp och lyssna på den! 

Vila behöver inte alltid vara samma sak som att ligga i soffliggare hela dagen. Har man hund är det en omöjlighet. På vilodagar är det perfekt att ta de där långpromenaderna med hundarna och låta dem springa fritt i skogen.

/ Lillasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar