lördag 2 augusti 2014

Lördagsnöje!

Halva dagen idag så gick jag runt och trodde att det var måndag. Men så insåg min semester-tröga hjärna efter en stund att "nej, vänta nu, det kan inte stämma".
Och det gjorde det ju inte heller för det är ju lördag! Vilken bonus!
Jag har bestämt mig för att inte träna förens på måndag nu efter all sjukdom. Låta kroppen vila ordentligt!
Det låter ju förnuftigt och så. Men det gick inte.
Min kropp är spy-less på allt vad vila från träning.

Redan igår så fuskade jag lite och tog en cykelrunda. Bara en liten. Det spöregnade och blåste och var alldeles, alldeles underbart.
Idag så ville jag såklart fira att det var lördag, när jag väl kom på att det var just den dagen och ingen annan.
Och jag firade med en liten, liten joggingrunda, några små benböj och försiktiga armhävningar.


Jag njöt i fulla drag av lördagsnöjet!

Men suck och pust. Den formen som jag var i för några veckor sen känns långt borta! Har en del träning framför mig innan jag når den sköna känslan igen.
Men ändå så är det ren och skär lycka att det nu känns som att jag faktiskt kommer att kunna genomföra Cykelvasan om två veckor! Jippi!


Dammade av mina gamla Asics.

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar