tisdag 5 augusti 2014

Oväntade träningspass

Vädret har varit lurigt mot mig i ett par dagar och lagt sig i mina träningsplaner.
Igår så smällde det plötsligt till när vi var ute och cyklade, blixten slog ner så nära att hela jag vibrerade.
Istället för en lugn återhämtningsrunda, ska ju börja lugnt efter sjukdom, så blev det full fart hemåt.
Sega ben, dåligt flås och genomblöt.

Idag så väntade jag in regnet innan jag drog ut och joggade. Kvavt som tusan var det så jag ville gärna ha lite svalkande sommarregn. Men det kom inte någon skur, istället var det som att springa i en stor ångbastu. Svetten sprutade! 
Men vad gjorde väll det när benen kändes lätta och jag fick skönt flow. Äntligen, nu vänder det igen! Hoppas, hoppas!

Har antagligen vädret som gjorde att jag pumpade på med lite fart igår att tacka för att benen kändes lätta idag. Så tack för regnet!


Pustar ut efter rundan. Lycka att känna att jag orkar mer och mer igen.

Kom att tänka på en kompis som för ett tag sen berättade att ungefär var tredje löprunda kändes väldigt tung. Kanske var det så att hon vilade för lite mellan passen. Först när det fick riktigt tungt insåg hon att det var dags att ta en vilodag från träningen för att låta kroppen bygga upp sig igen.

Inte lätt att hitta balans alltid. Behöver kroppen en genomkörare eller vila?

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar