lördag 23 augusti 2014

Som ett startskott!

Pang, där gick starten!
Lite så kändes det att börja jobba efter en lång skön semester.
Hjärnan får nästan träningsverk av allt tänkande och alla beslut som måste tas.
Jag känner att ett par intensiva veckor har tagit ut sin rätt och idag så ska jag bara vara.
Göra mysiga saker som jag tycker om och vila.

Jennie och jag har infört jobb-prat förbud på eftermiddagarna. Den som börjar prata jobb får ett straff!

Idag läste jag en artikel om att "vara i nuet", det är svårt! Men jag ska bli bättre på det. Jag ska börja lite försiktigt och se till att jag någon gång varje dag stannar upp och bara är.
Lättast är det att bara vara när man är ute i naturen tycker jag. Som igår när vi tog en långpromenad med hundarna och satte oss på en bänk. Vi tittade ut över vattnet och bara njöt av att vara lediga, av att det inte regnade (så mycket), av att hundarna hade så roligt, av att det luktade gott.
Idre tycker jag är ett ställe där det är lätt att njuta av nuet och koppla bort allt annat, syrran är där i helgen och vilar upp sig.



I veckan har vi kört igång Röhnisch Running School, ännu ett startskott alltså!
Cykla 9 mil klarade vi för en vecka sen, men att springa intervaller på ängen härintill höll på att ta knäcken på oss. Det var länge sen vi löptränade, har varit mest cykling på senaste så kroppen blev lite chockad. Kanske hade vi vilat lite för dåligt också.
Oroväckande nog så känner jag mig lite småförkyld nu. Inget ont i halsen utan bara snorig.
Jag får se om jag avslutar denna veckas träning så som jag tänkt, eller om jag planerar om lite.
Jag kan ju helt enkelt låtsas att nästa vecka är min första vecka för Röhnisch Running School!

























/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar