måndag 22 september 2014

Att hålla motivationen uppe

Ibland är det svårt att hålla träningsmotivationen uppe.
Vissa dagar så är det underbart att dra ut och träna efter jobbet,
tar inte emot alls. Oftast är det dagar med sol och sköna temperaturer.
Andra dagar så vill man inget hellre än att bara krypa upp i soffan och
röra sig så absolut lite som möjligt.

Några knep som jag gillar för att hålla min motivation uppe kommer här:





















Träna tillsammans med någon!
Det är min favorit för att hålla igång, även de sega dagarna.
Då känns träningen mer som en kul social grej och mindre som en plåga!


















Var på en vacker plats.
Att springa längs med stranden i solnedgången är härligt!
Mycket roligare än ett löpband någonstans i ett grått gym.





















Anmäl dig till ett lopp.
Här stod vi på starten till Kullaruset.
Inför loppet hade vi tränat mycket löpning då det var vårt
livs allra första 7,5 km lopp. Stort!



















Tänk på allt som din träning ger dig.
För att må bra och orka med min vardag (min två aktiva hundar)
så måste jag helt enkelt röra på mig och inte bara vara soffpotatis.
Annars skulle de här killarna lacka ur på mig!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar