söndag 28 september 2014

Att inspirera andra!

Ja att bli inspirerad är helt fantastiskt. För att inte tala om att inspirera andra. För mig går allt så mycket lättare när jag har någon som inspirerat mig till att göra något. Syrran inspirerar mig ofta till att göra mitt bästa på jobbet och mamma till att göra kloka, men egna, val i livet. 

Någon som inspirerade mig igår var min vän Josephine. Hon sprang Lidingöloppet på en kanontid och personbästa dessutom. För endast några år sedan skulle jag helt klart ha kallat henne för en nybörjare inom löpning, precis som vi alla när vi börjar med något nytt. Hon är lite som Forest Gump, en dag började hon springa och så kunde hon inte sluta, skillnaden mellan Josephine och Forest Gump är att Josephine fortfarande springer. Och hon gör det ruskigt snabbt också!

När jag vid den här tiden förra året ringde och berättade att jag minsann varit med i en löptävling på 7 hela km och malde på om varenda liten uppförsbacke på hela  banan berömde hon mig och höll med och förstod precis vad jag menade. Att hon samma dag bränt av ett distanspass på en så där 18 km med snabbare kilometertid än mina 7 km tyckte hon inte var så viktigt att förmedla till mig just då. Det är härligt att kunna glädjas åt andras prestationer!

I veckan ska jag ha som mål att inspirera någon!
/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar