torsdag 11 september 2014

Bonusdagar!

Det känns som att vi får riktigt härliga bonusdagar nu när det är så soligt och härligt ute.
De här förkylningarna vi dragit på oss verkar inte vilja släppa taget i första hand. Men vi promenerar på och tänker att den friska luften och skogens lugn är toppen för både kropp och själ.


Lycklig vove! 
Det är alltid skönt att komma hem efter jobbet och mysa med hundarna, stressen bara rinner av och jag känner hur jag varvar ner.

"Jag prioriterar att åka hem i tid från jobbet och promenera." sa en klok kollega idag.
Det känns som att det finns risk för att bara stoppa huvudet i sanden och köra på nu när man kommit igång med jobbet efter semestern.
Det gäller att pausa, göra saker som man mår bra av och verkligen vara ledig när man är ledig!


Dagar när jag går hem och promenerar med hundarna mitt på dagen så mår jag bättre på eftermiddagarna!

Den här hösten ska jag: Ta tillvara på mina raster på jobbet, gå ut och gå så ofta som möjligt.
Prioritera att sluta i tid för att gå hem och träna eller promenera.

Känns som en bra målsättning!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar