måndag 1 september 2014

Den aktiva vilan!

När förkylningen dundrade in som en blixt från en klar himmel lagom till helgen så kände jag mig lagom pepp. Inte nu!! Jobba fem dagar och ledig två, ja inte vill man ligga hemma och snora. Därför proppade jag i mig smärtstillande för huvud, hals och näsa och tog en promenad med hundarna uppe i Grönklitt. Hundarna måste ju ut och så länge jag inte är döende vill jag gärna få lite friskluften (även om jag senare under helgen kände mig döende). 

Syrran kastade sig ut i skogen och plockade blåbär och pratade om hur gott det skulle bli med lite bär på yoghurten. Jag lyssnade på ungefär hälften hon sa och satt mest på stubbar eller stoppade bären direkt i magen. Även om man är lite risig är det skönt med friskluften. Det kanske nödvändigtvis inte behöver vara ute i skogen utan snarare ett öppet fönster. 

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar