lördag 27 september 2014

Livet i ständig rörelse

Det är härligt det där med att livet ständigt är i förändring. Jag har börjat se livet i olika faser, vissa faser varar endast några månader medans andra håller på flera år. Ibland är det slumpen som avgör när en fas tar slut och ibland är det du själv som tar ett beslut om ditt liv och kliver in i en ny fas. 

I helgen är vi ett gäng vänner som umgås. För några år sedan hade vi förmodligen träffats över en flaska vin, snackat skit och mått så där oförskämt bra. Nu träffas vi under lite andra omständigheter. Nu är det gifta par, hundar, bebisar, pojkvänner och katter. Vi konstaterar att det är skönt med sovmorgon och vaknar utvilade klockan 8.30. Det är roligt att prata om sina nyinköpta löparskor och köra kombi.

Jag säger inte att det var sämre förr, det var underbart förr. Men det är minst liks bra nu, det är härligt att saker förändras och att livet rör på sig. Snart är det jag som avslutar en fas i mitt liv och kliver in i en ny fas. En fas som jag själv valt att påverka. Hur det än blir så är det mitt beslut och det känns så himla bra.

/ Lillasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar