torsdag 25 september 2014

Mer motivation!

Jag tycker att man kan bli inspirerad av andra att dra ut och träna.
När någon på jobbet berättar om bodypump-passet de var på här i veckan,
så brukar jag nicka och le. Berömma dem för hur duktiga de är.
Men inuti mitt huvud så har jag redan börjat snickra ihop ett träningspass
som jag ska göra samma eftermiddag som är dubbelt så jobbigt.
Tävlingsjävulen kan man ha nytta av i många sammanhang.

Jag brukar läsa Sara Rönnes blogg Träningsglädje, då blir jag alltid inspirerad till att sticka ut och träna.
















Jag tycker också det är ganska effektivt att muta mig själv.
Ibland förbereder jag något gott som jag lovar mig själv att jag ska få äta efter träningspasset.
På bilden är det bananpannkakor, men även smoothies brukar jag kunna lura mig med!

















Den gamla klassikern att köpa sig ett nytt träningsplagg funkar alltid!
Det blir så mycket roligare att träna då!





















Precis som med sin garderob så kan man tänka säsongsbetonat med sin träning.
Det är det som är så roligt med att träna utomhus, det är svårt att köra samma året om.
I våras var det styrka och jogging, i sommar har vi cyklat mycket, nu så kör vi mest löpning igen
och till vintern är det dags att damma av skidorna!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar