måndag 15 september 2014

Morgonstund

En stor skillnad i våra liv sen vi skaffade hundar för 1,5 år sen är morgonpromenaden.
I ur och skur måste man ut och gå en sväng. Ibland är det segt att ta sig ur sängen men när jag väl kommer ut så är det nästan magiskt skönt.

Allra bäst är det att vara ute riktigt tidigt när det är folktomt ute. Dimman ligger på ån och det är fuktigt i gräset.
Ibland lyssnar jag på ljudbok. Andra dagar njuter jag av stillheten och småpratar med hundarna.

En lugn stund för sig själv är guld värd i början av dagen.


Nu var det superfint väder imorse. Kanske är det lite därför jag har en så väldigt romantisk bild av morgonpromenaden. Ösregnar det imorgon så kanske jag kommer hata att gå ut.
Men jag mår bättre resten av dagen om jag får en lugn start och frisk luft, oavsett regn eller ej!


Så här härligt hade vi det i Idre i helgen!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar