torsdag 4 september 2014

När mörkret faller på

Det är så mysigt att det blir mörkare på kvällarna,
man kan sitta inne och tända ljus.
Snart kan man tända en brasa också.
Raggsockarna kommer fram, filmmyset blir det mer av.
Hösten är nog min farvoritårstid!

Men att det blir mörkare kan också ställa till det lite med träningen.
Själv tycker jag att jag är lite lagom mörkrädd.
Vilket gör att jag inte gärna sticker ut och springer själv när det är mörkt.

Därför försöker jag planera så att allt är klart för att sticka ut när jag kommer hem.
Jag förbereder lite mellanmål som jag tar med till jobbet och äter där,
eller så står det klart att käka så fort jag kommer hem.

Sen är det bara att slänga på sig Merrellen och sticka ut på en
avslappnande runda och låta hjärta och lungor jobba lite istället för hjärnan!


















Det är också bra att bestämma något med syrran dagen före,
då är det svårare att backa ur och lättare att komma iväg!
Eftersom hundarna behöver ut när jag kommer hem från jobbet
så brukar jag planera en runda som de kan hänga med på.
Då slår man flera flugor på en smäll så att säga!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar