lördag 6 september 2014

Prestigelös jogging

Imorse vaknade jag tidigt, utvilad och sugen på att ta mig an lördagen.
Efter frukost tog jag med mig Hugo och Kiwi ut på en prestigelös joggingtur.
Idag när flera tusen tjejer springer Tjejmilen så bara mysjoggade jag.


Mysjogging.

Ingen bestämd runda, benen fick svänga åt vilket håll de ville. Inget speciellt tempo, bara det som kändes skönt. Ingen speciell tid att passa, det fick ta den tid det ville.


Vi hamnade nere på stranden. Plötsligt blev jag sugen på att köra lite bålövningar mot bänkarna. Så det gjorde jag samtidigt som jag spanade ut över sjön.


Hugo passade på att ta ett dopp.

På bryggan fick vi sicksacka mellan massor med fiskare. Mitt på rundan fick det bli ett stopp på en stor inbjudande gräsmatta, där rusade Hugo och Kiwi runt och lekte.


Vätskepaus!

Det var precis en sån här träningsrunda jag behövde idag!
Dessutom har jag laddat batterierna med härliga samtal med goa vänner.
Kanonstart på helgen med andra ord!

/Storasyster






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar