lördag 25 oktober 2014

Inställning

På nyheterna visade väderprognosen regn eller - höstmysväder - som meteorologen så optimistiskt sa. Var ju inte direkt någon nyhet då jag redan fått en kallsup när jag var ute med Theo imorse. Jag har nu haft min lilla kille i 4 månader. Oavsett årstid måste jag gå ut med Theo, ja även i regn och rusk. Nu när jag flera gånger om dagen måste dra på mig regnkläderna och gå ut känns det av någon anledning inte alls lika jobbigt som innan jag hade hund. Självklart är det ingen favoritsysselsättning och jag njuter som bara den när jag kommer in igen. Men med inställningen att det är för Theos skull och att även jag mår bättre av frisk luft så känns det inte så jobbigt. När något blivit en vana så är det plötsligt inte så besvärligt. Precis som med träningen helt enkelt. En positiv inställning och att göra något till en vana kan göra en besvärlig sak lätt som en plätt!

/ Lillasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar