söndag 16 november 2014

Träningen följer livet

Det är häftigt att tänka på hur träning kan följa med hela livet och förändras när livet förändras.

När vi var små var det längdskidträningar tisdagar och torsdagar med syskonen och skidkompisar.
Sen har jag haft perioder med mycket gymträning, spinning, då när jag var väldigt stressad på jobbet och därför gick en yogakurs med en kompis.
Året när vi bestämde oss för att ta en Tjejklassiker och så förståss förra årets satsning att cykla Cykelvasan.

Förra året var det mycket högintensiv träning, många nya utmaningar med tekniska bitar att lära sig. Det var fullt ös som gällde på träningspassen och väl hemma var man totalt slut!


Bild från senast jag sprang backintervaller. Det var i augusti.

Den här hösten ser det helt annorlunda ut. Det är lugn träning och jag satsar på att det hela tiden ska lännas bra i kroppen, gör det inte det så avbryter jag. Det är lite svårt att lägga känslan av att vilja pressa sig åt sidan. Men nu är det den här typen av träning min kropp behöver och då är så det får vara!


Idag tog jag med mig alla mina killar ut på långpromenad med stavarna.

Visst är det ändå härligt att livet förändras!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar