söndag 7 december 2014

Andra advent

Jag har flyttat massor med gånger och varje gång har jag gjort misstaget att tänka "nu är vi snart klara!".
Men så är det ju inte alls, man blir aldrig klar (känns det som). Det finns en miljard småsaker som man inte ens kom ihåg att man hade som måste packas.

Idag har jag tränat knäböj samtidigt som jag torkat ur köksskåpen. Det tog en evighet. 

Jag vet att vi inte är klara snart, men det jag inte kan förstå är hur det kan vara så vansinnigt mycket saker på båda ställen. Hur fick allt ens plats?


Eftersom det är andra advent och eftersom jag tycker mer om att mysa än att städa så har det såklart varit adventsmys idag också.
Frukost med tända ljus, skön promenad (trots regnet) med hundarna.

Att hänga en krans på dörren i nya hemmet var ett genidrag, blir mysstämning redan innan man låst upp dörren.

Eftersom att allt packande och städande känns som ett enda långt styrkepass så är det kanonskönt att ta yogapauser och sträcka ut kroppen. Bra träningsupplägg den här veckan!

/Storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar