onsdag 31 december 2014

En timmas träning - nu och då

Igår så tog jag och killarna en time-out.
Vi vilade oss från snöiga aktiviteter, släktmys och annat som hör jul och nyår till.
Vi var hemma själva och vilade. Lugna promenader i snigelfart och vila i soffan. Det verkade passa oss alla tre väldigt bra igår.


Jag körde ett träningspass på en timma igår också.
Det är alltid svårt att tänka om runt träning och ställa in sig på helt nya mål tycker jag.
Som när längdskidskarriären (karriär och karriär...) las på hyllan till exempel.
Det var skönt att träna utan press, men att träna mindre och då känna hur prestationsförmågan sjönk var inte roligt! Det kändes i självförtroendet! Och det var svårt att hitta passande mål att träna inför när man var van att ha allt så uppstyrt.
När vi bestämde oss för att cykla cykelvasan, ge oss på en mer eller mindre ny gren, då insåg vi hur mycket träning som skulle behövas och faktiskt så gjorde det mig lite mörkrädd först. Men det gick vägen, då hade vi ett tydligt mål.

Just nu ser inte träningen eller målet ut som det någonsin tidigare gjort. Hur tränar man inför sin livs tuffaste utmaning när man inte vet hur den ser ut? 

Målbilden är: En så stark och vältränad kropp som möjligt inför förlossning för att klara av den och livet efter så bra som möjligt. Och för att återhämtningen ska gå så bra som möjligt.
Mål: Minst en promenad om dagen. Det får vara det tempo och den sträckan som fungerar just den dagen!
Passar bra att formulera ett mål så här årets sista dag!


Gårdagens träningspass i oborstat hår och med böcker istället för hantlar då jag tyckte att hantlarna var för tunga. Det funkade fin-fint!

Gårdagens pass såg ut så här: 20 minuters promenad, 20 minuter styrka (övningar ur Min nya bok Superlicious) och 20 minuter stretch.

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar