söndag 28 december 2014

Kallt julfirande

Mamma och pappa är här för att fira jul. Det är påfyllt med klappar under granen och imorgon kommer syrran ner för att fira tillsammans med oss.
Jag sa till mamma att det är alldeles för mycket julklappar, så snälla har vi inte varit.
Det höll hon med om, så nu måste vi vara extra snälla nästa år!


Våra skidåkarplaner har vi inte lyckats genomföra än eftersom det är så nedrans kallt ute.


Inte skönt för små hundtassar. Vi har mycket innemys och lek. Igår var vi i Mora shoppade lite och var på hundfiket.


Mys i min nya pyjamas.


Linslusen Hugo stoppade nosen framför kameran när jag skulle fota Kiwi.


Jag har bakat tunnbröd!
Lätt och gott men jag måste skaffa en ny kavel, den gamla är för svunnen.

5 dö vetemjöl
1 tsk salt
2-2,5 dl mjölk
1 msk olja

Arbeta ihop, kavla ut tunt, stek i stekpannan på medelvärme.


Igår hände något intressant.
Jag trodde att något korvat upp sig under dunjackan. Men så var det inte, det var magen som var ivägen. In med den jackan i garderoben och dags att leta reda på en annan! Kan det vara all julmust?


Vi försöker att aktivera oss så gott det går trots kylan och hoppas på lite varmare snart! Mest för hundarnas skyll!

/ Storasyster







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar