lördag 13 december 2014

Mus i vårt hus!

Puh! Vilken kraftansträngning det är att flytta!
Vi kallade in tunga artilleriet, pappa, mamma och brorsan kom till undsättning.
Jag har inte burit något men är ändå helt slut.
Att kravla omkring och torka golvlister och diska ur kylskåp är inte så lätt det heller.
Både mamma och jag konstaterade att idag behövdes inget yogapass, vi har stått i alla möjliga och omöjliga positioner redan när vi städade.


Vi satsar på att få ordning på ett rum i taget i huset, det går sådär.
Är och plockar lite här och lite där ändå. Skapar mer ordning än kaos där jag drar fram. Men juleljus har vi fått upp. Och julemus har vi fångat i råttfällan, toppen!


Alla var väldigt hjälpsamma idag (?). Hugo, Kiwi och Theo hårade lite extra mycket för att vi skulle få dammsuga för alltid, vi såg ju ut att tycka det var så kul.

Blir en märklig matsituation när man flyttar. Äter lite vad som helst, när som helst och var som helst. Mycket skräp och socker.
Ska försöka balansera upp med att ta en apelsin nu. Några vitaminer kanske vore bra att få i sig ändå!


Imorgon hoppas jag på att hinna få i mig lite D-vitamin!

/Storasyster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar