söndag 21 december 2014

Shopping och förkylning

15 grader hade vi inne när vi vaknade imorse. Ganska ruggigt! Värmepannan hade stannat, som tur var så var det snart åtgärdat.
Förkylningen jag vaknade med berodde nog inte på att det var kallt inne utan på att jag kopplar av från jobbet. Varför blir det alltid så? Så fort man är ledig kommer förkylningen som ett brev på posten.

Idag hade vi planerat att åka och shoppa de sista julklapparna.
Jag och killarna hänger på hundfiket och sambon springer runt i affärerna, sen ska vi byta.


Mysigt med café!


Men man blir trött av all shopping.


Och magen är såklart med!

Tittade på Lofsan på Nyhetsmorgon idag, blir alltid inspirerad av henne.
Hon visade övningar som man kan göra för att slippa spänningshuvudvärk.
Helst skulle man göra övningarna flera gånger om dagen.
Jag har inte spänningshuvudvärk, men det där med att lägga några minuter utspritt under dagen på förebyggande övningar tog jag fasta på.
Samtidigt som jag fixade håret gjorde jag en övning där man står med ryggen mot en vägg och liksom pressar svanken mot väggen, som att försöka suga in magen (svårt).
Bra för min rygg som behöver lite extra kärlek just nu!

/Storasyster





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar