tisdag 16 december 2014

Vilar mig i form

Idag är det tråkigt att vila!
Men behövligt känner jag. Sov 12 timmar i natt, tar mig tid för att bara sitta eller ligga och ta det lugnt. Det har helt enkelt varit för mycket i några veckor nu och kroppen säger ifrån.
Det blir sjukskrivning på halvtid i veckan och det känns bra.


Egentligen är det nog nyttigt att kroppen säger ifrån. Det går inte att bara gasa. Men jag är inte riktigt van med att dra i bromsen hela tiden. Jag har ju massor som jag vill göra!


Men jag har väldigt trevligt sällskap idag. Hugo, Kiwi och Theo. Vi går korta promenader och myser i soffan. Riktigt mysigt!


Med bulan i det som just nu är en enda röra men så småningom ska bli barnrum.
Det är riktigt roligt att magen börjar synas nu, känns mer på riktigt då!

"Jag hade mina vanliga byxor hela graviditeten!" sa en kompis till mig nu i höst. Hahaha! Det har inte jag!
Tidigt började jag med gummisnoddar i knappen för att det tryckte på magen. Det var ingen höjdare, byxorna åkte ner och satt konstigt.
Nu har jag second hand shoppat mig en gravidgarderob.
Hade riktig klädpanik när ingenting plötsligt passade. 

/Storasyster




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar