lördag 3 januari 2015

Broddar och stödstrumpor

Vad hände med all snön?


Det smälte över en natt och istället för vitt, ljust fluff har vi nu isgata ute.

Igår åkte mamma och pappa hem efter att ha varit här i en vecka. Innan de åkte gjorde sambon upp med dem om att ta med mig till Apoteket för att köpa broddar.
Jag vill inte ha broddar, gamla tanter har broddar!


Men jag hade fel! Gårdagen ägnade jag i stödstrumpor och broddar! Benen mådde toppen och jag ramlade inte en enda gång trots två ivriga hundar som virvlade runt på promenaderna.

Den tredje dagen på det nya året så ska det bli ordning och reda på vad jag stoppar i mig. Skumtomtarna är uppätna, resterna från julmaten är slängt.
Det ska bli skönt att matvanorna återgår till det normala!


Nyårsaftons chokladfondant. Nu ett minne blott!

/Storasyster


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar